Hoe kunnen we u helpen?

U bent de eigenaar van één van de monumenten die onze provincie rijk is. Met de ouderdom van uw monument komen onvermijdelijk ook de gebreken. Dat vraagt om een regelmatige check van het onderhoud. Om te kijken waar de ‘slijtage’ zit. Juist ook op plekken die u zelf niet ziet of waar u niet aan denkt. Dat voorkomt dat kleine gebreken uitgroeien tot grote.

5 redenen om abonnee te worden

  • Het beste voor uw monument
  • Meer dan 40 jaar ervaring
  • Tijdig onderhoud bespaart geld
  • Gespecialiseerd in werken op hoogte
  • Ruim 20.000 abonnees in heel Nederland

Onderhoudscheck voor weinig

Een abonnement bij Monumentenwacht Fryslân geeft u als eigenaar recht op een periodieke onderhoudsinspectie door onze ervaren bouwkundig specialisten. We voeren als het kan kleine herstelwerkzaamheden direct uit. Jaarlijks nemen we contact met u op om te vragen of u mee wilt doen aan de inspectieronde in uw buurt. We komen uiteraard alleen als u dat nodig vindt.

Een rapport waar je verder mee komt

Na elke onderhoudscheck krijgt u van ons een overzichtelijk inspectierapport toegestuurd. Daarin staan praktische adviezen voor goed onderhoud. Het rapport is ook een handige basis voor het aanvragen van subsidie, goedkoop lenen of belastingaftrek.

Voor wie?

U kunt abonnee worden van de Monumentenwacht als u eigenaar bent van een:

  • Rijksmonument
  • Gemeentelijk monument
  • Object met cultuurhistorische waarde (gebouw, molen, interieur, groen, archeologie, e.d.)

Wat kost het?

Voor slechts 50 euro per jaar bent u abonnee van Monumentenwacht Fryslân. Als abonnee profiteert u van ons lage uurtarief.

  • Kosten jaarlijks abonnement€ 50,-
  • Uurtarief woonhuizen, woonboerderijen, winkels en openbare gebouwen€ 42,-
  • Uurtarief kerken, agrarische gebouwen en overige€ 37,-

De inspectietijd kan variëren van ca. 8 uur voor een eenvoudig monument tot ca. 24 uur voor een complex monument. Voor een eerste inspectie is meer tijd nodig dan voor vervolginspecties.

U betaalt bij ons géén BTW.

ik wil abonnee worden
"Ze kijken heel intensief naar het hele gebouw. Problemen inspecteren ze erg grondig. Klanten zijn hier lovend over." Klanttevredenheidsonderzoek 2015